گردشگران فعال گردشگران فعال .

گردشگران فعال

یک روز خود را در آنتالیا چگونه بگذرانید

سفر یک روزه به آنتالیا
یکی از مهمترین شهرهای کشور ترکیه، آنتالیا است که سالانه تعداد زیادی مسافر به این شهر سفر می کنند. سواحل بسیار زیبا مثل کونیالتی و لارا، مراکز خرید متنوع و همچنین دیگر جاذبه های گردشگری تور آنتالیا در این شهر سبب شده تا به عنوان یکی از جذاب ترین شهرها برای سفر مطرح باشد. طبق شواهد، تاریخچه‌ این شهر به ۱۵۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. اگر فقط یک روز برای سفر به شهر ترکیه ای وقت داشتید، باید حتما یک برنامه از پیش تنظیم شده داشته باشید تا فقط آن را عملی کنید و از سفرتان نهایت استفاده بهینه را انجام دهید؛ از همین رو در راهنمای سفر یک روزه به آنتالیا قصد دارد تا شما برای سفر یک روزه به آنتالیا آماده سازد، همراه ما باشید.

خورد و خوراک در آنتالیا
صبحانه
در ابتدای روز دو حالت برای شما وجود دارد یا در رخت خوابتان در داخل هتل هستید و یا تازه به این شهر بندری رسیده اید و انرژی بدنتان کم شده پس باید روزتان را با یک صبحانه مناسب آغاز کنید. برای سرو صبحانه می توانید به رستوران هتلی که رزرو کرده اید بروید زیرا اکثر هتل های این شهر دارای منوی صبحانه هستند و برخی از آنها صبحانه را جزء سرویس های اولیه برای مسافران خود در نظر گرفته اند. اما اگر نخواستید که در هتل صبحانه بخورید می توانید به کافه های این شهر بروید.

کافه های شهر آنتالیا
کافه وانیلا  | Vanilla Cafe
یک کافه دنج و باحال در شهر آنتالیا، که با توجه به فضای دلنشینی که می توانید برای خوردن یک صبحانه دلچسب به آن بروید.

آدرس: ترکیه – آنتالیا Kılınçarslan، Zafer Sk. No:۱۵، ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

کافه مَدو |  Mado Café
کافه ی دیگری که می توانید که در آنتالیا به آن بروید و یک صبحانه خوشمزه میل کنید “مَدو” است. قهوه ها و چایی های این کافه بسیار معروف است.

آدرس: ترکیه – آنتالیا Fener، Tekelioğlu Cd. No:۷۰، ۰۷۱۶۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

ناهار یا شام
برای ناهار یا شام هم می توانید به رستوران هایی که در سطح شهر هستند بروید و یک غذای خوشمزه ی ترکیه ای میل کنید. همانند وعده صبحانه، در هتل محل اقامت رستوران حتما وجود خواهد داشت اما اگر خواستید که که در سطح شهر غذا بخورید در حین گشت و گذار و خرید ما به چند رستوران مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

بورک (Borek)
یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه که هم برای ترکیه ای ها هم برای صبحانه آن را میل می کنند هم ناهار؛ شما هم در سفر به شهر آنتالیا می توانید در وعده صبحانه و ناهار بورک میل کنید.

رستوران های شهر آنتالیا
رستوران حسن آقا |  Hasanaga Restaurant
در رستوران حسن آقا می توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه ای را که شامل کوفته، کباب های مخصوص و غذاهای گیاهی می شود را میل کنید. در وعده های آخر شب موسیقی زنده هم در این رستوران پخش می شود.

آدرس: Barbaros، Mescit Sk. No:۱۷، ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

رستوران   Il Vicino Pizzeria
اگر دلتان غذاهای فست فودی خواست هم می توانید به این رستوران بروید. زیرا یکی از بهترین رستوران های پیشنهادی در شهر آنتالیا به شمار می رود. بهترین غذاهای ایتالیایی با مزه های فراموش نشدنی و همین طور انواع پیتزاها و ساندویچ ها که یکی از یکی خوشمزه تر هستند و دارای قیمت و کیفیت عالی هستند.

آدرس: Tuzcular، Paşa Cami Sk. No:۱۲، ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

بعد از خورد و خوراک نوبت می رسد به دو اصل مهم در سفر که یکی مراکز خرید است و دیگری جاذبه های گردشگری تور لحظه آخری آنتالیا که در شهر مقصد وجود دارد. عمده علتی که افراد به سفر می روند همین دو مورد است، بنابراین ادامه می خواهیم به این چند جاذبه ی محبوب در این شهر که در روز اول می توانید به آنها سفر کنید اشاره کنیم. البته این را باید بگوییم که نمی شود هم بخواهید خرید کنید هم گشت و گذار زیرا نه خریدتان لذت می برید و نه از گشت و گذاری که انجام می دهید، پس مطابق با هدفی که برای روز اول سفرتان دارید یکی از این موارد را انتخاب کنید.
مراکز خرید در شهر آنتالیا
مرکز خرید اوزدیلک |  ÖzdilekPark Antalya AVM
در مرکز خرید اوزدیلک می توانید هر آنچیزی که قصد خرید آن را دارید را تهیه بفرمایید. مرکز خرید Ozdilek در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و در ماه اوت سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است. یک مرکز بزرگ با ۱۰۰ فروشگاه، ۲۰ رستوران، هایپر مارکت، فروشگاه فن آوری ها، کافه ها، بولینگ، ۷ سالن سینما، زمین بازی کودکان و پارکینگ سرپوشیده برای ۱۱۰۰ خودرو و پارکینگ رو باز با فضایی برای ۳۰۰ خودرو وجود دارد که می توانید به راحتی ماشین را درون آن بگذارید و به خریدتان بپردازید. این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا است و شما می تونید اجناس مارک دار و با کیفیت را از این مرکز خریداری کنید.

آدرس:  Fabrikalar، Namık Kemal Blv. No:۹، ۰۷۰۹۰ Kepez/Antalya، Turkey

مرکز خرید دپو | Deepo Outlet Center
مرکز خرید دپو آنتالیا دارای ۱۵ رستوران و کافی تریا و ۹۰ مغازه و ۵ سینما است که تقریبا در تمام روزهای سال به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می دهد. طبق نظر سنجی که در سال ۲۰۱۳ از بازدیدکنندگان صورت گرفت، ۹۰ % اشخاص از شرایط مرکز خرید دپو آنتالیا و همینطور نرخ های اعلام شده از طرف مغازه داران راضی بودند. از بهترین محاسن مرکز خرید Deepo آنتالیا این است که برای رفاه مشتریان از منطقه های مختلف آنتالیا به مرکز خرید وسیله رفت و برگشت رایگان تدارک دیده که در ساعتهای معینی و طبق برنامه سرویس دهی می کند.

آدرس: Altınova Sinan، Serik Cd. Yanyolu، ۰۷۱۷۰ Kepez/Antalya، Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا |  MarkAntalya
این مرکز خرید که جدیدترین مرکز خرید در آنتالیا است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح گردید. در این مرکز خرید ۱۵۵ مغازه و به علاوه تعدادی رستوران و پارکینگ بزرگی با گنجایش ۳۰۰۰ ماشین قرار دارد. معماری این ساختمان مدرن بوده و انواع مارک های معروف ترک و غیر ترک مانند مانگو، کتون، ماوی، اپل ف ناین وست و … در این مرکز خرید شعبه دارند. اگر برای خرید لباس به این مرکز خرید مراجعه می کنید، مطمئن باشید که دست خالی برنمی گردید. برای هر بودجه و سلیقه ای می تونید اجناس مناسب پیدا کنید.

آدرس: Elmalı، Şarampol Cd. No:۶۵، ۰۷۰۴۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

مرکز خرید شی مال آنتالیا | Shemall Alışveriş Merkezi
یکی از مناسب ترین مراکز خرید ترکیه ، مرکز شی مال هست که در گوشه ای از چهارراهی که ساحل لارا آنتالیا را به چهار قسمت تقسیم می کند، قرار دارد. این مرکز خرید اولین و بزرگترین مرکز خرید و مد آنتالیا به حساب میاد و علاوه بر خرید در این مجموعه، می توانید، از سایر امکانات رفاهی و تفریحی آن مثل رستورانها، سینما، تئاتر، مرکز تفریحی کودکان، سالن ورزشی، کافه تریا و امکانات رفاهی و تفریحی دیگر استفاده نمایید.

آدرس: ترکیه – آنتالیا

البته به این نکته باید توجه داشته باشید که تمام این مراکز خرید را قطعا در یک نمی رسید که بگردید پس مطابق با نیازی که داری چند مورد از آنها را انتخاب کنید و خرید کردن آماده شوید.

جاذبه های شهر آنتالیا
موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Archaeological Museum
یکی از بزرگترین موزه های دیدنی در شهر آنتالیا، موزه باستان شناسی است که دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری روباز است. این موزه که دارای مساحتی حدود ۷۰۰۰ مترمربع است و حدود ۵۰۰۰ اثر هنری را در خود جای داده است و جز برترین موزه های این شهر به شمار می رود. در موزه باستان شناسی آنتالیا اشیاء ساخته شده با دست را که آثاری از عصر پالئولیتیک تا دوره عثمانی است می توانید مشاهده کنید. وجود این آثار نشان دهنده تاریخ کهن این منطقه می باشد.

آدرس: Bahçelievler Mahallesi, Konyaaltı Cd. No:88, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey

ساحل لارا | Lara Beach
یکی از تفریحات آنتالی، ساحل لاراست. ساحل لارا، که یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیاست، در شرق شهر واقع شده و بیشتر هتل های شهر هم در همین منطقه هستند.

آدرس:  Antalya, Turkey / Güzeloba، Lara Cd. No:۴۹۲، ۰۷۲۳۰ Muratpaşa/Antalya

منطقه باستانی آسپندوس |  Aspendos
شهر باستانی آسپندوس، بر روی دو تپه کوچک بنا شده است و در گذشته یک شهر تجاری و مذهبی به شمار می رفته است. در این منطقه در گذشته تجارت اسب و انواع وسایل تزئینی رایج بوده است. آثار یافت شده از این مکان به دو دسته بقایای شهر بالایی و بقایای شهر پایینی تفکیک می شوند. بقایای شهر پایینی شامل سالن تاتر، حمام ها، قنات ها و معابد، استادیوم و گورستان و بقایایی شهر بالایی شامل میدان اصلی، مرکز شورای شهر و سالن اصلی کلیسا می شود. این شهر از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار شهر آنتالیا است.

آدرس: Serik, Antalya Province, Turkey

برای رفتن به تور آنتالیا میتوانید به سایت توریاب مراجعه کنید.


برچسب: آنتالیا، جاذبه های گردشگری، تور آنتالیا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۰:۱۹ توسط:فاطمه محمدی موضوع: تورهای گردشگری نظرات (0)