گردشگران فعال گردشگران فعال .

گردشگران فعال

يك روز خود را در آنتاليا چگونه بگذرانيد

سفر يك روزه به آنتاليا
يكي از مهمترين شهرهاي كشور تركيه، آنتاليا است كه سالانه تعداد زيادي مسافر به اين شهر سفر مي كنند. سواحل بسيار زيبا مثل كونيالتي و لارا، مراكز خريد متنوع و همچنين ديگر جاذبه هاي گردشگري تور آنتاليا در اين شهر سبب شده تا به عنوان يكي از جذاب ترين شهرها براي سفر مطرح باشد. طبق شواهد، تاريخچه‌ اين شهر به ۱۵۰ سال قبل از ميلاد برمي‌گردد. اگر فقط يك روز براي سفر به شهر تركيه اي وقت داشتيد، بايد حتما يك برنامه از پيش تنظيم شده داشته باشيد تا فقط آن را عملي كنيد و از سفرتان نهايت استفاده بهينه را انجام دهيد؛ از همين رو در راهنماي سفر يك روزه به آنتاليا قصد دارد تا شما براي سفر يك روزه به آنتاليا آماده سازد، همراه ما باشيد.

خورد و خوراك در آنتاليا
صبحانه
در ابتداي روز دو حالت براي شما وجود دارد يا در رخت خوابتان در داخل هتل هستيد و يا تازه به اين شهر بندري رسيده ايد و انرژي بدنتان كم شده پس بايد روزتان را با يك صبحانه مناسب آغاز كنيد. براي سرو صبحانه مي توانيد به رستوران هتلي كه رزرو كرده ايد برويد زيرا اكثر هتل هاي اين شهر داراي منوي صبحانه هستند و برخي از آنها صبحانه را جزء سرويس هاي اوليه براي مسافران خود در نظر گرفته اند. اما اگر نخواستيد كه در هتل صبحانه بخوريد مي توانيد به كافه هاي اين شهر برويد.

كافه هاي شهر آنتاليا
كافه وانيلا  | Vanilla Cafe
يك كافه دنج و باحال در شهر آنتاليا، كه با توجه به فضاي دلنشيني كه مي توانيد براي خوردن يك صبحانه دلچسب به آن برويد.

آدرس: تركيه – آنتاليا Kılınçarslan، Zafer Sk. No:۱۵، ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

كافه مَدو |  Mado Café
كافه ي ديگري كه مي توانيد كه در آنتاليا به آن برويد و يك صبحانه خوشمزه ميل كنيد “مَدو” است. قهوه ها و چايي هاي اين كافه بسيار معروف است.

آدرس: تركيه – آنتاليا Fener، Tekelioğlu Cd. No:۷۰، ۰۷۱۶۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

ناهار يا شام
براي ناهار يا شام هم مي توانيد به رستوران هايي كه در سطح شهر هستند برويد و يك غذاي خوشمزه ي تركيه اي ميل كنيد. همانند وعده صبحانه، در هتل محل اقامت رستوران حتما وجود خواهد داشت اما اگر خواستيد كه كه در سطح شهر غذا بخوريد در حين گشت و گذار و خريد ما به چند رستوران مناسب در اين شهر اشاره خواهيم كرد.

بورك (Borek)
يكي از محبوب ترين غذاهاي تركيه كه هم براي تركيه اي ها هم براي صبحانه آن را ميل مي كنند هم ناهار؛ شما هم در سفر به شهر آنتاليا مي توانيد در وعده صبحانه و ناهار بورك ميل كنيد.

رستوران هاي شهر آنتاليا
رستوران حسن آقا |  Hasanaga Restaurant
در رستوران حسن آقا مي توانيد انواع غذاهاي سنتي تركيه اي را كه شامل كوفته، كباب هاي مخصوص و غذاهاي گياهي مي شود را ميل كنيد. در وعده هاي آخر شب موسيقي زنده هم در اين رستوران پخش مي شود.

آدرس: Barbaros، Mescit Sk. No:۱۷، ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

رستوران   Il Vicino Pizzeria
اگر دلتان غذاهاي فست فودي خواست هم مي توانيد به اين رستوران برويد. زيرا يكي از بهترين رستوران هاي پيشنهادي در شهر آنتاليا به شمار مي رود. بهترين غذاهاي ايتاليايي با مزه هاي فراموش نشدني و همين طور انواع پيتزاها و ساندويچ ها كه يكي از يكي خوشمزه تر هستند و داراي قيمت و كيفيت عالي هستند.

آدرس: Tuzcular، Paşa Cami Sk. No:۱۲، ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

بعد از خورد و خوراك نوبت مي رسد به دو اصل مهم در سفر كه يكي مراكز خريد است و ديگري جاذبه هاي گردشگري تور لحظه آخري آنتاليا كه در شهر مقصد وجود دارد. عمده علتي كه افراد به سفر مي روند همين دو مورد است، بنابراين ادامه مي خواهيم به اين چند جاذبه ي محبوب در اين شهر كه در روز اول مي توانيد به آنها سفر كنيد اشاره كنيم. البته اين را بايد بگوييم كه نمي شود هم بخواهيد خريد كنيد هم گشت و گذار زيرا نه خريدتان لذت مي بريد و نه از گشت و گذاري كه انجام مي دهيد، پس مطابق با هدفي كه براي روز اول سفرتان داريد يكي از اين موارد را انتخاب كنيد.
مراكز خريد در شهر آنتاليا
مركز خريد اوزديلك |  ÖzdilekPark Antalya AVM
در مركز خريد اوزديلك مي توانيد هر آنچيزي كه قصد خريد آن را داريد را تهيه بفرماييد. مركز خريد Ozdilek در مركز شهر آنتاليا قرار گرفته و در ماه اوت سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است. يك مركز بزرگ با ۱۰۰ فروشگاه، ۲۰ رستوران، هايپر ماركت، فروشگاه فن آوري ها، كافه ها، بولينگ، ۷ سالن سينما، زمين بازي كودكان و پاركينگ سرپوشيده براي ۱۱۰۰ خودرو و پاركينگ رو باز با فضايي براي ۳۰۰ خودرو وجود دارد كه مي توانيد به راحتي ماشين را درون آن بگذاريد و به خريدتان بپردازيد. اين مركز خريد يكي از بهترين مراكز خريد آنتاليا است و شما مي تونيد اجناس مارك دار و با كيفيت را از اين مركز خريداري كنيد.

آدرس:  Fabrikalar، Namık Kemal Blv. No:۹، ۰۷۰۹۰ Kepez/Antalya، Turkey

مركز خريد دپو | Deepo Outlet Center
مركز خريد دپو آنتاليا داراي ۱۵ رستوران و كافي تريا و ۹۰ مغازه و ۵ سينما است كه تقريبا در تمام روزهاي سال به بازديدكنندگان خدمات ارائه مي دهد. طبق نظر سنجي كه در سال ۲۰۱۳ از بازديدكنندگان صورت گرفت، ۹۰ % اشخاص از شرايط مركز خريد دپو آنتاليا و همينطور نرخ هاي اعلام شده از طرف مغازه داران راضي بودند. از بهترين محاسن مركز خريد Deepo آنتاليا اين است كه براي رفاه مشتريان از منطقه هاي مختلف آنتاليا به مركز خريد وسيله رفت و برگشت رايگان تدارك ديده كه در ساعتهاي معيني و طبق برنامه سرويس دهي مي كند.

آدرس: Altınova Sinan، Serik Cd. Yanyolu، ۰۷۱۷۰ Kepez/Antalya، Turkey

مركز خريد مارك آنتاليا |  MarkAntalya
اين مركز خريد كه جديدترين مركز خريد در آنتاليا است كه در سال ۲۰۱۳ افتتاح گرديد. در اين مركز خريد ۱۵۵ مغازه و به علاوه تعدادي رستوران و پاركينگ بزرگي با گنجايش ۳۰۰۰ ماشين قرار دارد. معماري اين ساختمان مدرن بوده و انواع مارك هاي معروف ترك و غير ترك مانند مانگو، كتون، ماوي، اپل ف ناين وست و … در اين مركز خريد شعبه دارند. اگر براي خريد لباس به اين مركز خريد مراجعه مي كنيد، مطمئن باشيد كه دست خالي برنمي گرديد. براي هر بودجه و سليقه اي مي تونيد اجناس مناسب پيدا كنيد.

آدرس: Elmalı، Şarampol Cd. No:۶۵، ۰۷۰۴۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

مركز خريد شي مال آنتاليا | Shemall Alışveriş Merkezi
يكي از مناسب ترين مراكز خريد تركيه ، مركز شي مال هست كه در گوشه اي از چهارراهي كه ساحل لارا آنتاليا را به چهار قسمت تقسيم مي كند، قرار دارد. اين مركز خريد اولين و بزرگترين مركز خريد و مد آنتاليا به حساب مياد و علاوه بر خريد در اين مجموعه، مي توانيد، از ساير امكانات رفاهي و تفريحي آن مثل رستورانها، سينما، تئاتر، مركز تفريحي كودكان، سالن ورزشي، كافه تريا و امكانات رفاهي و تفريحي ديگر استفاده نماييد.

آدرس: تركيه – آنتاليا

البته به اين نكته بايد توجه داشته باشيد كه تمام اين مراكز خريد را قطعا در يك نمي رسيد كه بگرديد پس مطابق با نيازي كه داري چند مورد از آنها را انتخاب كنيد و خريد كردن آماده شويد.

جاذبه هاي شهر آنتاليا
موزه باستان شناسي آنتاليا | Antalya Archaeological Museum
يكي از بزرگترين موزه هاي ديدني در شهر آنتاليا، موزه باستان شناسي است كه داراي ۱۳ تالار نمايشگاهي و يك گالري روباز است. اين موزه كه داراي مساحتي حدود ۷۰۰۰ مترمربع است و حدود ۵۰۰۰ اثر هنري را در خود جاي داده است و جز برترين موزه هاي اين شهر به شمار مي رود. در موزه باستان شناسي آنتاليا اشياء ساخته شده با دست را كه آثاري از عصر پالئوليتيك تا دوره عثماني است مي توانيد مشاهده كنيد. وجود اين آثار نشان دهنده تاريخ كهن اين منطقه مي باشد.

آدرس: Bahçelievler Mahallesi, Konyaaltı Cd. No:88, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey

ساحل لارا | Lara Beach
يكي از تفريحات آنتالي، ساحل لاراست. ساحل لارا، كه يكي از پرطرفدارترين سواحل آنتالياست، در شرق شهر واقع شده و بيشتر هتل هاي شهر هم در همين منطقه هستند.

آدرس:  Antalya, Turkey / Güzeloba، Lara Cd. No:۴۹۲، ۰۷۲۳۰ Muratpaşa/Antalya

منطقه باستاني آسپندوس |  Aspendos
شهر باستاني آسپندوس، بر روي دو تپه كوچك بنا شده است و در گذشته يك شهر تجاري و مذهبي به شمار مي رفته است. در اين منطقه در گذشته تجارت اسب و انواع وسايل تزئيني رايج بوده است. آثار يافت شده از اين مكان به دو دسته بقاياي شهر بالايي و بقاياي شهر پاييني تفكيك مي شوند. بقاياي شهر پاييني شامل سالن تاتر، حمام ها، قنات ها و معابد، استاديوم و گورستان و بقايايي شهر بالايي شامل ميدان اصلي، مركز شوراي شهر و سالن اصلي كليسا مي شود. اين شهر از جاذبه هاي ديدني و پر طرفدار شهر آنتاليا است.

آدرس: Serik, Antalya Province, Turkey

براي رفتن به تور آنتاليا ميتوانيد به سايت تورياب مراجعه كنيد.


برچسب: آنتاليا، جاذبه هاي گردشگري، تور آنتاليا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۰:۱۹ توسط:فاطمه محمدي موضوع: تورهاي گردشگري نظرات (0)